קריינות
איזה סוג פרסומת הייתה מעדיף ?

שעורי קריינות

קריינות היא סוג של מיומנות שימוש בקול.


וכמו  בתחום השירה-אנו נולדים עם קול מסוים ועם יכולת טבעית מסוימת,

שאיתם ניתן לעבוד ולהגיע לרמות שונות של שימוש.

אז מה בעצם כוללת הקריינות?

  • קול רדיופוני- כלומר כזה שעובר יפה דרך המיקרופון.
  • יכולת לעבוד עם הקול כדי לספק את האינטונציות הנדרשות.
  • עברית טובה.

למי מיועדים השעורים?

כל מי שרוצה ללמוד קריינות נכונה של טקסטים, וכל מי שלמד כבר קריינות אך מרגיש שהוא עוד לא מספיק מקצועי כדי לפנות לאולפנים ולהציע את עצמו לעבודה.
כמו כן בג'ינגל הוא אינו בא בחשבון של הקריינות מכיון של ג'ינגלים אין זה מספיק רק קול רדיופוני מלא אלא גם יכולות שירה מקצועית לביצוע ג'ינגל קליט וממתג




אז מה בעצם לומדים כשבאים לשעורי קריינות?


דבר ראשון נבדיל בין קריינות ושדרנות.

קריינות היא קריאת טקסטים כמו פרסומות,תדמית או מענים קוליים.

שדרנות כשמה כן היא- שידור ברדיו או בטלוויזיה.

בשעורים שאני מעבירה אני מתייחסת לקריינות. כי זה בעצם מה שאני עושה בחיים ומה שאני יכולה ללמד. 

לכאורה קול רדיופוני הוא עובדה קיימת- או שיש או שאין. זה נכון, אך גם עם קול רדיופוני ניתן לעבוד וללמד כיצד להפיק אותו בצורה נכונה. יש צלילי גרון ויש צלילי ראש והם נשמעים אחרת. כמו שגם בדיבור רגיל אפשר לדבר גבוה או נמוך יותר, בשקט או בקול רם וכו', גם בקריינות לומדים להשתמש נכון בקול. 

עברית טובה זה בדרך כלל דבר שנרכש בילדות בבית ובבית הספר ומי שאין לו עברית בסיסית טובה יצטרך לשפר אותה כיוון שבזמן אמת, זמן עבודה, אין אפשרות להתעכב על שגיאות בעברית. מן הקריין מצופה לדעת עברית בסיסית ,כלומר הטיות של ו' החיבור, מתי אותיות רפות או מודגשות, קריאה נכונה של מספרים וכו'. זאת כיוון שבזמן העבודה, על הקריין לשים לב להוראות הבמאי ולתחושה שרוצים להעביר דרך הטקסט ואין זמן להתעכב על שגיאות בעברית. דמיינו את עצמכם נוהגים ברכב ומחפשים כתובת מסוימת.אתם לא יכולים להרשות לעצמכם שתשומת לבכם תופנה לפענוח הצבע האדום ברמזור ..דבר זה אמור כבר להיות לכם ברור ומובן כך שתוכלו לא להתעסק עם זה בכל פעם מחדש אלא להיות פנויים למצוא את הכתובת שלכם. כך גם בקריינות- עליכם להיות פנויים לעניין עצמו. 
לכן, העבודה העיקרית היא בעצם עבודה עם הקול, כלומר עבודה על אינטונציות- ניגון הקול, והתחושה שאנו מעבירים דרך הקול שלנו. ככל שאדם שולט טוב יותר בקולו, בניגון שלו בניואנסים הקטנים ביותר- כך יהיה קריין טוב יותר וידע לספק את הקריינות המדויקת הנדרשת. בעצם הקריין מוכר חלום, מספר סיפור ומניע את המאזין לפעולה הנדרשת. 
גם בפרסומת של שלושה משפטים מסתתר סיפור עם התחלה אמצע וסוף.
לדוגמה בפרסומת הבאה: 
מכונות הכביסה החכמות של סימנס, בעלות מערכת חיישנים.
עכשיו בחנויות.
סימנס- קודם חושבת אחר כך מכבסת. 

הפרסומת של סימנס נפתחת בהכרזה  על חידוש עולמי, מספרת על הימצאות המוצר בחנויות וסוגרת בסלוגן של המוצר. ממש סיפור עם התחלה , אמצע וסוף.

התחושה שהקריין אמור להעביר בפרסומת היא של משהו גדול במיוחד ומרגש במיוחד- מכונות חכמות ועם חיישנים וכן- מכונה שחושבת ואחר כך מכבסת. ככל שמתאמנים בקריינות- לומדים להעביר את התחושה המבוקשת. על מנת להעביר תחושה כזו- על הקריין לשכנע את המאזין שמה שנאמר בפרסומת זה בערך כל מה שמעניין את הקריין ואת עולמו.
זהו סוג של משחק שלומדים להוציא מעצמנו עם האימון. כשמישהו נשמע כאילו הוא מחקה קריין, זה לא משכנע ולא מוכר. 
לכן, אני תמיד ממליצה לפני שמקליטים דוגמאות ורצים איתם לאולפנים- להצליח להקליט דוגמאות טובות ומשכנעות.בדרך כלל באולפנים לא יתנו לאף אחד הזדמנות שנייה. 

דברים נוספים שאני מלמדת במסגרת העבודה עם קריינים חדשים:
עמידה נכונה מול מקרופון:
להתרגל למרחק הנכון, לדבר למקרופון ולהסתכל על הדף עם הטקסט בו זמנית מבלי להזיז את הפה מהמקרופון. 

עבודה עם הגוף והדמיון:
שימוש נכון בגוף עוזר לנו להיכנס לעולם הדמיוני של הפרסומת.

איך נעמוד כשאנו קוראים פרסומת מכירתית לעומת פרסומת רכה או תדמיתית?


כיצד הגוף יכול לעזור לנו בכך? כיצד הדמיון שלנו יכול לעזור לנו להיכנס לתפקיד?

איך משתחררים ומעזים להשתטות בעבודה? 

טיפים בקריינות: 
מה עושים עם אותיות שמתבלבלות בפה? מה עושים עם מילים מסובכות, רוק שמפריע, או נשימות כבדות מדי בין המילים? איך מחלקים נכון משפטים ארוכים מבחינת קריינות נכונה ומהי החוקיות שחוזרת על עצמה בכל טקסט? 


אם נושא הקריינות מעניין אתכם- אתם מוזמנים לפנות אלי לקבלת פרטים ומחירים.

חשבון משתמש
שלום אורח/ת

התחבר | משתמש חדש

לקישורים נוספים...